Chillen met de krokodillen en scary kanary's - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Hobbelen - WaarBenJij.nu Chillen met de krokodillen en scary kanary's - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Hobbelen - WaarBenJij.nu

Chillen met de krokodillen en scary kanary's

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 November 2015 | Nepal, Kathmandu

Hoi allemaal!
Wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog.
Vandaag zijn we teruggekomen uit Chitwan, wat een ervaring! We zouden eigenlijk in december, na onze stage, naar dit nationale park gaan, maar Shiva vertelde ons dat we dan niet zoveel zouden zien door de mist. Dus hop, in de bus naar Chitwan: 5 tot 6 uur werd ons verteld. Uiteindelijk zijn we na een reis van ongeveer 9 uur aangekomen op plaats van bestemming. En wat voor bestemming! Super mooie huisjes, kamers (met warme douche! met een beetje geluk dan..), uitzicht op de rivier, zwembad.. wat wil je nog meer. Onze spullen gedropt op de kamer en rechtstreeks door naar een ander stuk van de rivier om krokodillen te spotten. Gaaf hoor, die beesten, alleen ze liggen eigenlijk alleen maar stil en als je op zo'n 50 meter afstand staat is er niet zoveel bijzonders vond ik. Dat werd de volgende dag wel anders...
We hebben nog een stuk langs de rivier gelopen om vogels en verschillende planten te bekijken en een neushoorn! Daarna heerlijk gegeten (gewoon Westers, het was ook echt een toeristenoord). 's avonds zijn we naar een dans gaan kijken van de stam die bij het nationale park woont.
De volgende morgen zijn we een olifantenrit gaan maken! Dat was gaaaaaf. Best hoog en kris kras de jungle door. Ook nu weer krokodillen, heel veel vogels en herten, pauwen en neushoorns gezien (met baby). 's Middags zijn we gaan kanoën en daar begon de spanning.. Rechtstreeks door de rivier waar ook krokodillen zwommen en op een meter afstand op de kant liggen.. Dit vond ik redelijk spannend, maar de echte spanning kwam pas toen we de kano uitstapten en de jungle in gingen lopen. We hebben ongeveer een half uurtje gelopen en naar een opvang geweest waar ze olifanten fokken. Dit was wel een beetje zielig. Als ze iets 'fout' deden, werden ze vastgelegd aan de ketting. Na de tocht hebben we gevraagd aan de gids of er wel eens mensen werden aangevallen door beren, tijgers, neushoorns, krokodillen en olifanten. Hij vertelde dat dit ongeveer wekelijks gebeurt en dat er afgelopen week nog een lokal vermoord en opgegeten is door de tijger. Als we dit van te voren hadden geweten...
Maar we leven nog:)
Vandaag en gisterenavond zijn er ook nog twee kleine aardbevingen geweest in Nepal, maar gelukkig hebben we hier niks van meegekregen. De ene keer waren we in de hotelkamer en de andere keer zaten we in de bus.
Wat ik in deze eerste week in Nepal ook geleerd heb, zijn twee motto's:
- als je niet toetert, besta je niet (slapen in de bus was er dus ook maar minimaal bij)
- als je moet oversteken, moet je gaan op het moment dat een auto nog kan remmen (ook al doet hij hier nog geen aanstalten naar), anders kun je uren wachten totdat het rustig is op de weg. Er rijdt nu maar 10-20% van het verkeer rond doordat de grenzen met India nog dicht zijn, echt ongelofelijk hoe druk het hier normaal dan zou zijn!

Ik heb zoveel te vertellen maar probeer het een beetje beknopt te houden! heb je nog vragen kun je me altijd een berichtje sturen:)

Liefs Kim

• 19 November 2015 - 17:20

Lonneke (politie):

Ieuw Kim!!!! Wat een beleving! Ervaring om nooit te vergeten. Goed om niet alles van te voren te weten dusssss!
    Wij zijn natuurlijk druk met Sinterklaas. Kennen ze dat daar ook? Anders een erg mooie traditie om te delen.

X

• 19 November 2015 - 17:27

Kim Hobbelen:

ahh leuk sinterklaas! omdat de vrouw van degene bij wie wij in huis zitten Nederlandse is, kennen ze het hier in huis wel een beetje! daarom gaan wij waarschijnlijk ook iets van surprise of iets doen:)

• 19 November 2015 - 18:05

Marijke :

Hoi Kim,
    Hoe gaat ie? Volgens mij heb je het wel naar je zin.
    Spannend wat je allemaal mee maakt. Kei gaaf.
    Je hebt een leuk verslag maakt

• 19 November 2015 - 18:32

Marlinde:

Ook hier even meelezen! :-)

Fijn dat jullie niet opgegeten zijn door krokodillen.

Have fun en zorg goed voor elkaar meisjes!!

• 19 November 2015 - 19:39

Helma:

Wat een verhaal Kim.
    Volgens mijn hebben jullie het allemaal na jullie zin.
    Fijn om dat tehoren.
    En spannend verhalen.
    Zo of ik geen boek te vragen met sinterklaas.
    Pas op elkaar. Nog veel plezier.

Gr Helma

• 19 November 2015 - 19:42

Ellis:

Hoi Kim,

Leuke verslagen heb je al gemaakt!
    En al veel meegemaakt dus!
    Fijn dat het goed gaat en kei stoer wat je allemaal doet!

Succes en veel plezier!
    Groetjes Ellis

• 19 November 2015 - 20:01

Eva Van Der Veer:

Leuk Kim! Herkenbaar ook:) heerlijk he die mentaliteit daar! Hahaha

• 19 November 2015 - 20:26

Helen:

Wauw Kim, geweldig wat je allemaal meemaakt! Super, genieten maar! Keileuk om te lezen.

• 20 November 2015 - 09:59

Yolande:

Uitnodigende kop boven jouw verhaal en ik reis al lezend lekker met jullie mee. Mooie observatie. Ga zo door met verwonderen en genieten.