Namaste! Mero nam Kim ho! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Hobbelen - WaarBenJij.nu Namaste! Mero nam Kim ho! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Hobbelen - WaarBenJij.nu

Namaste! Mero nam Kim ho!

Blijf op de hoogte en volg Kim

16 November 2015 | Nepal, Kathmandu

Zaterdag zijn we na een reis van ongeveer 22 uur aangekomen in Kathmandu! Goed gevlogen, alleen de overstap van 7 uur was wel erg lang. We zitten in een heel leuk gastgezin en we worden op onze wenken bediend. We mogen namelijk nergens in de keuken omdat het allemaal op een speciale manier bereid moet worden. We hebben gisteren al kennis gemaakt met de stad door er even doorheen te lopen en naar de supermarkt te gaan. We krijgen ook Nepalese les, de eerste week elke dag. We hebben een boekje gekregen met alle klanken en geschriften, maar dit is echt heel moeilijk! We hebben al geleerd hoe we onszelf voor kunnen stellen en hoe je verschillende soorten eten noemt. We zijn gisteren vroeg gaan slapen en zijn vanmorgen naar de twee scholen wezen kijken waar we stage gaan lopen. De eerste school, Aruni school, is waar Annick, Melanie en ik stage gaan lopen. Het was een hele bijzondere school, zo anders dan de Nederlandse school. We gaan stage lopen van maandag tot en met vrijdag van 10 tot 3. Dit zijn dus helemaal geen lange dagen. De directeur was echt super aardig en je zag echt zijn ogen glinsteren toen hij ons van alles aan het uitleggen was. We willen starten in de Kindergarten, waar kinderen vanaf 3 jaar al op bankjes zitten met een schrift en pen voor zich om te leren schrijven. Spelen wordt hier totaal niet gedaan. Er is ons gevraagd om te helpen met het geven van Engelse les in hogere klassen en muziek/dans te geven en misschien de cijfer van 1 tot 10 in het Engels. ’s Middags zijn we nog even naar de toeristenwijk Thamel gelopen en verschillende dingen gekocht. ’s Avonds hebben we een spelletje gedaan met de twee meiden van het gastgezin van 17 en 19 jaar. Ze kunnen erg goed Engels en we hebben erg gelachen. Morgen vertrekken we om 6 uur in de morgen naar Chitwan National Park. We gaan een jeepsafari doen, kanoën, op olifanten rijden en in een olifantenopvang kijken. Heel erg veel zin in!
Heel indrukwekkend alles en iedereen hier, maar ook heel leuk!

• 16 November 2015 - 21:14

Fenna:

Super om te horen Kim!! Heel veel plezier morgen!

• 16 November 2015 - 22:16

Nan:

Hoi Kim,
    Dit leest een stuk makkelijker zeg! Wat leuk die stage! misschien kun je voorstellen om de kinderen van 3 jaar te leren spelen!

• 17 November 2015 - 10:16

Petra:

Hey Kim ,
    Super om te lezen , geniet er van !
    Wat een ervaring !!
    liefs van ons..xx

• 19 November 2015 - 17:16

Lonneke (politie):

Klinkt allemaal goed meis!
    Voorzichtig en vooral geniet ze!

Kim

Hoi allemaal! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. 13 november begint mijn grote avontuur en ga ik 2 maanden naar Nepal om stage te lopen op een pre/middle/high school bij kinderen van 3-16 jaar! Middels deze weg wil ik graag alle geïnteresseerden op de hoogte houden van mijn bezigheden :) Liefs, Kim

Actief sinds 14 Okt. 2015