Oeps, druk druk druk! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Hobbelen - WaarBenJij.nu Oeps, druk druk druk! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Hobbelen - WaarBenJij.nu

Oeps, druk druk druk!

Blijf op de hoogte en volg Kim

08 December 2015 | Nepal, Kathmandu

Hoi allemaal!
Sorry dat ik al een tijdje niks meer van me heb laten horen. We zijn met zoveel verschillende dingen bezig dat het lastig is om een gaatje te vinden om een reisverslag te typen. Er zijn hier zoveel dingen die gebeuren!!
De derde week stage zit er alweer op en we zijn inmiddels al bezig met week vier. Het weekend voor de derde week stage zijn we naar Bhaktapur en Patan geweest, twee kleine stadjes aan de rand van Kathmandu. We hebben daar overnacht en veel verschillende tempels bekeken. Ook hier zijn er weer veel ingestort. Daarnaast hebben we ook weer flink geshopt en lekker gegeten!! Het was wel lastig om ergens wat eten te vinden, veel restaurants zijn namelijk dicht door het tekort aan gas en elektriciteit. uiteindelijk was het allemaal goed gekomen en hebben we verschillende keren lekker gegeten. Taart en cake is hier ook heel normaal en kun je op elke hoek van de straat wel krijgen. In de derde week stage zijn we ook weer veel bezig geweest met de playroom. We haalden kinderen uit de klas, lieten ze hun naam schrijven en andere woorden. Zo konden we erachter komen welke kinderen nog extra hulp nodig hadden. Ook hebben we deze week een muziekworkshop gegeven! Alle kinderen hebben twee plastic bordjes gekleurd en deze hebben wij aan elkaar getapet met bonen er tussen zodat ze een tamboerijn hadden. In de pauze hebben we met alle kinderen muziek gemaakt: hoog, laag, springend, zachtjes etc. Het was echt super leuk! De vierde week stage, waar we nu net aan begonnen zijn, hebben we bedacht om memorie te maken. We zijn vandaag in twee hogere klassen geweest, waar de kinderen ongeveer 7-9 jaar waren. Zij hebben een eigen memorie getekend met A-appel, B-ball, C-cat etc. Zo leren de kinderen van de kindergarten ook nog woorden en letters tijdens het memorie spelen! Wij zijn momenteel bezig om de kaartjes allemaal te plastificeren; breed plakband erom heen plakken haha. Werkt nog aardig goed moet ik zeggen:) Ook bijzonder hoe je gewoon zomaar voor de klas wordt gezet. er was een leraar niet dus het kwam hun wel goed uit dat wij memorie met de kinderen wilden gaan maken. Sta je daar ineens voor 30 kinderen. Maar wel super leerzaam, je wordt er zeer creatief van en je moet wel initiatief nemen.
Het weekend hebben we rustig aan gedaan. Op 5 december werden we wakker en hadden we pepernoten en chocolade in onze schoen. We hebben pepernoten gebakken en gekookt voor ons gastgezin (12 mensen!). Daarna hebben we nog wat spelletjes gedaan om 5 december te vieren. (dit gastgezin kent ook sinterklaas omdat er normaal ook altijd een Nederlandse vrouw hier woont). Zondag zijn we naar de grootste tempel van Nepal gegaan, helaas viel dit een beetje tegen omdat hij flinke schade heeft opgelopen bij de aardbeving. Daarna zijn we naar een heilige plek gegaan waar lijken verbrand worden, maar ik heb ervoor gekozen om dit niet te gaan bekijken. Het voelde niet goed. Daarna zijn we nog naar een weeshuis gaan kijken, om te kijken of wij hier misschien nog iets voor konden betekenen; meer in mentale zin dan in fysieke. Hebben wij nog ideeën om dit weeshuis te verbeteren? Hier zijn we momenteel over aan het nadenken, discussiëren en een plan aan het bedenken met de kennis die wij de afgelopen periode op school hierover hebben opgedaan.
Ik hoop dat jullie zo weer een beetje op de hoogte zijn en als je vragen hebt, mag je me altijd een berichtje sturen!
Liefs

• 08 December 2015 - 10:13

Yolande:

Hoi Kim en ladies,
    Wat leuk en fijn om te lezen dat jullie nog steeds bruisen van energie en zo enorm creatief zijn en initiatief nemen om de kinderen uit te dagen, anders te leren en plezier te hebben met leren. Jouw zelfreflexie is ook mooi om te lezen. Mooie laatste weken.

• 08 December 2015 - 17:37

Helma:

Hoi Kim weer leuk om iets van jullie te horen.
    Leuk die verhalen allemaal.Jullie Ook het filmpje van erg leuk.
    Ik hoop dat goed met je gaat.
    Liefs Helma

• 08 December 2015 - 18:29

Petra:

Super Kim om van je andere leventje mee te genieten !
    Geniet er nog lekker van , voor je het weet ben je weer terug.
    Groetjes en Liefs van ons xx