Laatste week stage - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Hobbelen - WaarBenJij.nu Laatste week stage - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Hobbelen - WaarBenJij.nu

Laatste week stage

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 December 2015 | Nepal, Kathmandu

Hoi allemaal,
Alweer een van mijn laatste verslagen hier uit Nepal, over twee weken zijn we op dit moment alweer in Nederland aangekomen. Maar eerst nog even genieten hier!
We zijn alweer klaar met stage en wat ga ik de kindjes missen! We stonden alle drie met traantjes in onze ogen, de leraressen waren zo lief! Ze hadden allemaal kaartjes voor ons met lieve teksten en ook cadeautjes, vooral veel pennen, een haarband en cake. Ze zijn ook oprecht geïnteresseerd in alle liedjes en spelletjes die we met de kinderen gedaan hebben en hebben deze ook overgenomen. We hebben vandaag nog een evaluatieformulier met iedereen doorgenomen en bij alles geven ze als antwoord 'very good'. Niet dat dit bij alles echt zo is, maar we weten in ieder geval dat zewel heel blij met ons waren.
Ook deze week hebben we een memorie gemaakt met de kinderen en gespeeld. Verder hebben we ook nog de leraren geholpen met het leren van de liedjes en het uitvoeren van de spelletjes, zodat zij dit volgende week kunnen doorzetten. Ze zijn gelukkig allemaal erg enthousiast en ik heb er wel vertrouwen in dat wij echt iets veranderd hebben hier! Het zijn hele kleine dingen, zoals liedjes zingen tussen de lessen door (in plaats van dat iedereen stil met hun hoofd op tafel moeten gaan 'slapen') of spelletjes spelen in de pauze in plaats van dat iedereen tegen de muur moet gaan staan. Het lijken misschien kleine dingen, maar je ziet de kinderen en leraren hier zo veel plezier mee hebben. De leraren komen ook steeds naar ons toe met vragen en complimenten. Afgelopen weekend hebben we niet zoveel meer gedaan; we zijn naar een plattelandsdorpje geweest waar we verschillende prachtige kloosters hebben gezien en geluncht met een prachtig uitzicht op de bergen, heerlijk in de zon!
Het begint hier nu echter wel koud te worden, vooral uit de zon. Het is ongeveer 15 graden overdag maar 's nachts koelt het af tot een graad of 2; en dat zonder verwarming binnen. Ik lig dus lekker met een paar gewone sokken en een soort slofsokken, legging, pyjamabroek, pyjamashirt en trui in bed haha (en dan nog koud hebben...). Ik ben blij als ik straks in Nederland weer lekker naar mijn verwarmde bedje kan haha (lekker luxe....)
Mijn volgende reisverslag zal vanuit Pokhara worden geschreven, want dit weekend gaat Mel alweer naar huis en zullen wij doorreizen naar Pokhara!
Liefs Kim!

  • 18 December 2015 - 21:52

    Lonneke (politie):

    Lieve Kim,

    Wat mooi, een levenservaring doe je de rest van je leven met je mee zal dragen.
    Iets om heel trots op te zijn.

    Liefs

  • 19 December 2015 - 21:00

    Helma:

    Hoi Kim ik heb genoten van je verhalen.
    Super gedaan.
    Goede reis terug en als je terug bent lekker knuffel met Jari.


  • 22 December 2015 - 15:16

    Susan Van Kemenade:

    Hoi Kim,
    Wat goed om te lezen dat je zo'n fijne stagetijd hebt gehad en dat jullie met schijnbaar kleine veranderingen toch zeker een verschil hebben gemaakt. Goed werk!
    Veel plezier nog en een goede terugreis. Tot in Nederland
    Groeten van Susan

  • 27 December 2015 - 13:05

    Marijke:

    Hoi Kim.

    Ben een beetje laat met je reisverslag lezen. Maar het was weer een leuk verslag om te lezen. Het is een hele ervaring voor je daar in Nepal.Nog een paar dagen en dan ben je weer thuis.

    Groetjes Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hoi allemaal! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. 13 november begint mijn grote avontuur en ga ik 2 maanden naar Nepal om stage te lopen op een pre/middle/high school bij kinderen van 3-16 jaar! Middels deze weg wil ik graag alle geïnteresseerden op de hoogte houden van mijn bezigheden :) Liefs, Kim

Actief sinds 14 Okt. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 3833

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 31 December 2015

Nepal

Landen bezocht: